Friday, July 25, 2014

Kenapa perlu gunakan duit simpanan anda

‎Jika wang anda disimpan sepenuhnya di bank komersial, anda hanya mendapat faedah dan dividen sahaja. Anda tidak mendapat perlindungan untuk diri anda.

Di Takaful, anda bukan sahaja menyimpan, malah anda menyediakan perlindungan untuk diri sendiri serta harta untuk keluarga anda setelah anda tiada. Di samping itu, kita turut menolong peserta-peserta lain yang memgalami musibah. Indahnya konsep tabarrut(menderma), di mana peserta bersetuju untuk menolong sesama sendiri jika ditimpa musibah bersesuaian dengan sumbangan yang diberikan.

Dengan simpanan serendah RM100 (bergantung pada jenis pelan) anda boleh mendapatkan kad perubatan untuk perlindungan sehingga RM1.5 juta.‎ 

Berbeza dengan pengendali Takaful lain, anda tidak perlu membayar untuk co-takaful, di mana sesetengah pengendali memerlukan anda membayar, biasanya 5% atau 10% dari kos rawatan. 

Oleh itu Etiqa medical card seharusnya menjadi pilihan anda.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut. Bertindaklah sebelum terlambat. Tiada mana-mana pengendali Takaful akan menerima anda sekiranya anda telah ditimpa penyakit.


0 comments:

Post a Comment